برگزاری مسابقه در اینستاگرام روشی مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای تقویت تعامل و ارتباط مستقیم با مخاطبان است. تمام کاری که برای اجرای مسابقه باید انجام دهید این است که یک پست اینستاگرام را برای اعلام مسابقه خود ارسال کنید، به کاربران بگویید چگونه می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و البته آنچه را که برنده خواهند شد را نیز اعلام کنید.

جایزه مسابقه راهی مؤثر برای ایجاد حواشی در مورد محصولات، رشد فالوور و تشویق به ورود به خبرنامه شما است. اما به‌محض پایان زمان مسابقه، با یک سؤال مهم روبرو خواهید شد:

روش های قرعه کشی در اینستاگرام

راه‌های زیادی برای برگزاری مسابقه در کامنت پست‌های اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید به سؤالات پاسخ دهند، کاری انجام دهند، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند، بازخورد ارائه دهند، دوستان خود را تگ کنند یا حتی تنها یک کلمه یا عبارت ساده را کامنت کنند.

بعد از اینکه برای برگزاری مسابقه اینستاگرام خود سخت تلاش کردید، در نهایت می‌بینید که تعامل، تعداد فالووران و حتی میزان فروش شما رشد می‌کند. اما از مدیریت مسابقه اینستاگرام خود گرفته تا پیگیری همه شرکت‌کنندگان در مسابقه، تا زمانی که برنده ‌این مسابقه مشخص نشود، این مسابقه تمام نشده است.

یک فرایند انتخاب برنده تصادفی برای جلوگیری از اتهامات طرفداری یا کلاهبرداری بسیار مهم است. همچنین باید مستندی را که نشان می‌دهد برنده خود را به‌طور عادلانه انتخاب کرده‌اید، نشان دهید. در این مقاله، بر اساس نوع مسابقه‌ای که دارید، شش روش برای کمک به انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام به‌صورت عادلانه و آسان را ارائه خواهیم داد.

 

چگونه برنده قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام را انتخاب کنیم؟


وقتی میزبان یک مسابقه اینستاگرامی هستید، تصمیمات بسیار زیادی را باید اتخاذ کنید. چگونه می‌خواهید افراد در مسابقه شرکت کنند؟ آیا محدودیت ورود دارید؟ جایزه چه خواهد بود؟ محتوای تولیدشده توسط کاربر را جمع‌آوری می‌کنید؟ برنده که خواهد بود؟

این موارد باعث پیچیده شدن رقابت برای بسیاری از برندها می‌شود. تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی برنده خواهد شد و چگونه برنده را انتخاب کنید، چیزی است که باید قبل از شروع مسابقه به آن فکر کنید تا بتوانید شرایط و دستورالعمل‌های مسابقه خود را روشن کنید.

آیا از قوانین و محدودیت های جدید اینستاگرام آگاه هستید؟

نحوه برنامه‌ریزی برای انتخاب یک برنده می‌تواند به‌طور مستقیم بر نتایج به‌دست‌آمده تأثیر بگذارد، به همین دلیل ضروری است که در ابتدای برنامه‌ریزی برای مسابقه اینستاگرام، نحوه انتخاب برنده قرعه کشی را مشخص کنید. به‌این‌ترتیب، شما بهترین نتیجه را می‌گیرید و می‌توانید یک برنده را به روشی که منطبق با اهداف کلی مسابقه شما باشد انتخاب کنید.

بنابراین بیایید روش‌های مختلف انتخاب برنده قرعه کشی اینستاگرام را بررسی کنیم.

 

قرعه کشی اینستاگرام بر اساس بیشترین تگ کننده

قرعه کشی آنلاین اینستاگرام و انتخاب برنده مسابقه اینستاگرامی با ابزار رایگان، با سایت قرعه کشی اینستاگرام و برنامه قرعه کشی اینستاگرام می توانید به راحتی برنده مسابقات اینستاگرام را انتخاب کنید با آموزش نحوه قرعه کشی در اینستاگرام از سایت مارکتینگ 98 در خدمت شما هستیم با ما همراه باشید

اگر شما در شرایط مسابقه اینستاگرامی خود مطرح کرده باشید که برنده مسابقه کاربری خواهد بود که بیشترین تگ را کرده باشد می توانید از این بخش استفاده کنید و فایل خروجی کامنت ها را به ترتیب بیشترین تگ دریافت کنید برای درک بهتر نمونه فایل های خروجی کامنت ها را در زیر مشاهده کنید

برای ورود به بخش برنامه قرعه کشی اینستاگرام کلیک کنید


درحالی‌که برخی از افراد ممکن است در صورت انتخاب یک برنده “به‌طور تصادفی” اعتراض کنند، هیچ مشکلی با روش انتخاب یک برنده با آرا وجود ندارد.

البته یک احتیاط وجود دارد: شما باید مطمئن شوید که تقلبی صورت نگیرد.

هنگامی‌که از “بیشترین آرا” برای انتخاب یک برنده برای قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، بهتر است به دلایل مختلف از نرم‌افزار مسابقه استفاده کنید. چراکه با استفاده از یک ابزار مسابقه مانند Wishpond، می‌توانید تعیین کنید چند بار در روز مردم مجاز به رأی دادن هستند، همچنین می‌توانید گزینه‌های پیشرفته برای جلوگیری از تقلب رأی‌دهندگان مانند تأیید آدرس ایمیل را انتخاب کنید، یا می‌توانید گزینه حل کپچا توسط کاربران برای اطمینان از عدم ورود ربات به مسابقه را فعال کنید.

مسابقات رأی‌گیری برای آگاهی از برند بسیار عالی هستند، زیرا بدون شک مردم ورودی خود و مسابقه را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند تا احتمال پیروزی خود را افزایش دهند. پس از پایان مهلت مسابقه اینستاگرام شما، می‌توانید لیستی از شرکت‌کنندگان با بیشترین لایک را تهیه کنید. این لایک می‌تواند لایک پست شرکت‌کننده یا کامنت او در زیر پست مربوطه باشد.

نکته حرفه‌ای: اگر تصمیم دارید که بر اساس تعداد بیشترین لایک ها، برنده را انتخاب کنید، در پایان قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خود، از شخص برنده با بیشترین لایک اسکرین شات بگیرید تا در صورت اعتراض بتوانید صحت آن را اثبات کنید.

 

انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام با داوری


برخی از برندها ترجیح می‌دهند کنترل کاملی در طول فرآیند مسابقه داشته باشند، بنابراین ترجیح می‌دهند خودشان برنده را انتخاب کنند. هرچند انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خودتان می‌تواند کمی بیشتر طول بکشد، زیرا برای انتخاب برنده باید خودتان تمام ورودی‌های مختلف را جستجو کنید. بااین‌وجود، این گزینه چندین مزیت قابل‌توجه را ارائه می‌دهد:

شما می‌توانید کیفیت ورودی را افزایش دهید زیرا مردم می‌دانند که “بهترین” عکس، کپشن یا کامنت برنده خواهد شد. این امر می‌تواند برای شما حجم زیادی از مطالب عالی را توسط کاربر ایجاد کند که در آینده استفاده کنید و می‌تواند خلاقیت پست‌ها را افزایش دهد.
شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که برنده مسابقه، شایسته جایزه است.
برای انتخاب برنده مسابقه می‌توانید از هیئت‌داوران استفاده کنید. داوران می‌توانند اینفلوئنسرها یا متخصصان در صنعت شما یا حتی فقط اعضای تیم شما باشند. استفاده از داوران می‌تواند یک عامل مؤثر برای انتخاب برنده و محتوای اضافی برای مسابقه شما باشد. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید ویدئویی از داوری آنها را هنگام انتخاب برنده ضبط کنید.

یک مسابقه ‌اینستاگرامی که درخواست UGC (محتوای تولیدشده توسط کاربر) می‌کند، به‌طورمعمول بهترین روش گرفتن ورودی برای این نوع مسابقات است.

 

۳٫ انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام به‌صورت تصادفی با ابزار
یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتخاب برنده مسابقه اینستاگرام خود، انتخاب آنها به‌صورت تصادفی است. با استفاده از این روش به‌طور تصادفی برنده‌ای را از میان شرکت‌کنندگان انتخاب خواهید کرد که کلیه الزامات مسابقه را برآورده کرده است.

این روش ممکن است تعداد افراد شرکت‌کننده را افزایش دهد، زیرا آنها مجبور نیستند از رقبای خود پیشی بگیرند؛ آنها فقط باید خوش‌شانس باشند. اگر به دنبال تعداد بالای مشارکت هستید، انتخاب تصادفی مناسب شماست.

همچنین دارای اشکالاتی است. برای مبتدیان، انتخاب یک برنده به‌صورت “تصادفی” می‌تواند شما را متهم به تقلب کند (مانند انتخاب یک دوست یا اعضای خانواده به‌عنوان برنده) و حتی بسته به مکانی که در آن مستقر هستید، ممکن است غیرقانونی باشد. اگر تصمیم دارید که یک برنده را به‌طور تصادفی انتخاب کنید، حتماً با برنده به‌صورت خصوصی تماس بگیرید تا بتوانید صلاحیت وی را قبل از اعلام تأیید کنید.

شما می‌توانید برنده تصادفی خود را در بخش کامنت پست مسابقه اینستاگرام خود انتخاب کنید یا یک صفحه فرود برای مسابقه اینستاگرام خود آماده کنید.

برای انتخاب برنده به‌صورت رندوم می‌توانید از ابزارهای مفید زیر استفاده کنید:

 

        I.    تولیدکننده شماره رندوم گوگل برای انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام
یکی از ابزارهای جالب ارائه‌شده توسط گوگل، تولیدکننده شماره تصادفی است. استفاده از آن برای انتخاب برندگان خود آسان و رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید تا برنده خود را به‌طور تصادفی انتخاب کنید، یک صفحه گسترده (اکسل، صفحات گوگل، شماره‌های اپل و غیره) آماده کنید که لیستی از شرکت‌کننده‌های شما را ارائه می‌دهد، سپس به هر یک شرکت‌کننده‌ها به ترتیب ورود یک شماره اختصاص دهید.

اکنون می‌توانید از تولیدکننده شماره تصادفی Google استفاده کنید تا یک شماره تصادفی به برنده جدید خود اختصاص دهید.

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با گوگل

این ابزار از شما می‌خواهد حداقل و حداکثر اعداد را وارد کنید. مینیمم باید اولین شماره‌ای باشد که شما اختصاص داده‌اید (احتمالاً ۱) و ماکسیمم باید تعداد کل ورودی‌های معتبر دریافت شده شما باشد. پس از وارد کردن این اعداد، دکمه آبی “Generate” را فشار دهید.

 

      II.    انتخاب‌کننده تصادفی نام برای فرآیند انتخاب برنده
اگر ترجیح می‌دهید به‌جای اختصاص شماره به هر ورودی، مستقیماً نام برنده مسابقه را انتخاب کنید، می‌توانید از یک انتخابگر تصادفی نام مانند MiniWebTool استفاده کنید.

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با MiniWebTool 

برای استفاده از ابزار انتخاب نام تصادفی MiniWebTool، یک نام را در هر خط در فیلد متن وارد کنید و سپس بر روی دکمه “انتخاب یک نام تصادفی” کلیک کنید. یک نام به‌طور تصادفی نمایش داده می‌شود تا برنده مشخص شود.

البته، وارد کردن هر نام در قسمت متن بسیار وقت‌گیر است، اما اگر در حال نگارش ورودی‌های خود در صفحه گسترده هستید، می‌توانید با کپی و پیست کردن لیست در فرم وب، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

 

   III.    انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام از میان کامنت های پست
اگر می‌خواهید برنده مسابقه خود را از میان کامنت های زیر یک پست به‌طور رندوم انتخاب کنید، گزینه Comment Picker ابزاری مفید برای انتخاب کامنت تصادفی در اینستاگرام را ارائه می‌دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که وارد سایت شوید، آدرس اینترنتی پست خود را وارد کنید و یک برنده تصادفی را انتخاب کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید تعیین کنید که کاربران تکراری و کامنت های تکراری فیلتر شوند.

برای پیدا کردن لینک پست خود به مقاله آموزش به دست آوردن لینک پست اینستاگرام مراجعه کنید.

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با Comment Picker

درحالی‌که این ابزار برای انتخاب سریع کامنت تصادفی عالی است، اما کنترل کمی بر رقابت خود دارید. اگر می‌خواهید یک مسابقه کامنت را اجرا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و ارزشی را که از آن کسب می‌کنید بیشتر باشد گزینه‌های به‌مراتب بهتری نیز وجود دارد.

 

   IV.    ابزار Woobox برای انتخاب برنده‌های مسابقه رسانه‌های اجتماعی
ساده‌ترین راه برای انتخاب تصادفی کامنت ها و لایک ها به‌عنوان برنده‌های قرعه کشی مسابقه فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب استفاده از ابزار رایگان “انتخاب یک برنده” Woobox است. با این ابزار می‌توان برنده را از لایک ها و کامنت های پست انتخاب کرد، می‌توان چند برنده انتخاب کرد و اطلاعات تماس برندگان را به دست آورد.

 

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با Woobox 

برای استفاده از این ابزار، یک حساب کاربری رایگان در Woobox ایجاد کنید و آن را به حساب فیس‌بوک خود وصل کنید. سپس بر روی تب “پست” کلیک کنید تا پست مسابقه را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، انتخاب کنید که کامنت ها به‌تنهایی یا کامنت ها و عکس‌العمل‌ها باهم به‌عنوان ورودی تلقی شوند، سپس بر روی دکمه “انتخاب برنده” کلیک کنید.

اگر حساب Woobox خود را به یک حساب پولی ارتقا دهید، می‌توانید از همان ابزار برای تماس با برنده استفاده کنید. یا اگر می‌خواهید از هزینه کردن جلوگیری کنید، می‌توانید مستقیماً با برنده تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که می‌توانید از ابزار انتخاب برنده Woobox استفاده کنید تا به‌طور تصادفی برندگان را از کامنت ها و هشتگ های یوتیوب یا اینستاگرام انتخاب کنید.

 

   اجرای مسابقات عکس و کامنت اینستاگرام با Gleam


جامع‌ترین و ارزشمندترین روشی که می‌توانید مسابقه کامنت خود را در اینستاگرام اجرا کنید با برنامه مسابقات Gleam است.

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با Gleam

با استفاده از ابزار قدرتمند Gleam، می‌توانید به‌طور خودکار کامنت های مربوط به مسابقه را در پست‌های خود جمع‌آوری و ردیابی کنید و برنده‌های قرعه کشی مسابقه اینستاگرام را به‌صورت تصادفی یا دستی انتخاب کنید.

هنگامی‌که مسابقات کامنت خود را با Gleam پیاده‌سازی می‌کنید، می‌توانید از مزایایی بهره‌مند شوید که عبارتند از:

برای اطمینان از اینکه کامنت گذاران از دستورالعمل‌های مسابقه شما پیروی می‌کنند و کامنت های مرتبط می‌گذارند، هشتگ ها یا کلمات را فیلتر کنید.
تعداد ورود را انتخاب کنید تا مشخص شود که چند بار کامنت گذاران می‌توانند وارد مسابقه شوند. می‌توانید ورودی‌های تک، نامحدود، ساعتی، روزانه یا هفتگی را اعمال کنید.
به‌راحتی ورودی‌ها را کنترل و تأیید کنید، همچنین در صورت عدم واجد شرایط بودن برنده فوراً دوباره قرعه کشی را انجام دهید.
کمپین‌های بسیار جذاب اینستاگرام را از همان پلتفرم اجرا کنید!
مسابقات عکس اینستاگرام راهی هوشمندانه برای درگیر کردن طرفداران شما، توسعه بازدید شما و ایجاد مطالب بسیار باارزش توسط کاربر است و اینستاگرام بهترین مکان برای اجرای آنها است.

با Gleam می‌توانید مسابقات عکس را نیز اجرا کنید که به‌طور خودکار عکس را از هشتگ ها و منشن ها جمع‌آوری می‌کند و سپس می‌توانید برنده را انتخاب کنید.

 

 اجرای قرعه کشی مسابقه اینستاگرام با Wishpond


با ابزار مسابقه رسانه اجتماعی مانند Wishpond می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های “انتخاب برنده” و دکمه “انتخاب برنده به‌طور تصادفی” برنده را انتخاب کنید.

نحوه قرعه کشی مسابقه های اینستاگرام با wishpond

این ابزار یک پلتفرم بازاریابی است که امکانات زیادی ازجمله ایجاد یک صفحه فرود برای اجرای مسابقه اینستاگرام در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از امکانات بی‌نظیر این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برگزاری قرعه کشی مسابقه عکس و ویدئو اینستاگرام
انتخاب برنده بر اساس تعداد رأی
برگزاری مسابقات بر اساس هشتگ یا کپشن
بازدیدکنندگان گزینه‌های خود را در یک گالری مشاهده می‌کنند که کپشن، تعداد آراء و موارد دیگر را نشان می‌دهد.
به‌راحتی با بارگذاری یک تصویر و کپشن، گزینه‌های رأی‌گیری ایجاد می‌شود.
هر ورودی مسابقه یک URL منحصربه‌فرد خود را می‌گیرد که می‌تواند به اشتراک بگذارد.
برای اطمینان از رأی‌گیری، کپچا و تأیید صحت ایمیل را فعال کنید.
تعداد آراء را در هر دوره زمانی محدود کنید.
با استفاده از هشتگ مختص مسابقه اینستاگرام خود عکس‌ها را جمع‌آوری کنید.
 

*از هر روشی که استفاده می‌کنید، ایده هوشمندانه‌ای است که از نتیجه اسکرین شات بگیرید تا نحوه انتخاب تصادفی برنده مسابقه را ثبت ک

کنید.

 

۴٫ نفر اولی که X را انجام دهد برنده مسابقه است
اگر نمی‌خواهید قرعه کشی را خیلی تکنیکی انجام دهید، اما هنوز می‌خواهید به تعامل مداوم و تشویق ورودی‌های باکیفیت بپردازید، می‌توانید به داوطلبان بگویید که اولین کسی که به‌درستی یک کار را انجام دهد، برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خواهد بود.

این کار می‌تواند به چندین شکل مختلف انجام شود ازجمله:

نفر اول که به‌درستی به یک سؤال پاسخ دهد.
اولین کسی که وارد فروشگاه شما شود و مسابقه را منشن کند.
اولین کسی که یک سری الزامات را در مسابقه اینستاگرامی شما تکمیل کند.
اگر از نرم‌افزار مسابقه استفاده می‌کنید، تمام افرادی که “x” را انجام می‌دهند وارد یک پایگاه داده می‌شوند و سپس می‌توانید از یک انتخابگر ورودی تصادفی برای انتخاب برنده استفاده کنید. البته اگر هدف شما به دست آوردن ترافیک باشد، باید از کامنت صرف‌نظر کنید و در عوض افراد را به لینکی سوق دهید که فرمی را باید پر کنند.

یکی از مسائل احتیاطی این روش، واجد شرایط بودن است. برخی از برندها وقتی افراد غیرمجاز وارد مسابقه می‌شوند با مشکل مواجه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، حتی اگر شما مقرر کنید که برای شرکت در این مسابقه باید ۱۸ سال سن داشته باشید، غیرممکن نیست که یک نوجوان ۱۶ ساله وارد مسابقه شود و اولین کسی باشد که آن عمل را انجام می‌دهد و بعد از اینکه نمی‌تواند جایزه را ببرد عصبانی شود.

درحالی‌که هیچ راه مطمئنی برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به رقابت شما وجود ندارد، می‌توانید با درخواست سن داوطلبان هنگام ورود به مسابقه، تعداد آنها را محدود کنید و سپس در قوانین خود بگویید که فقط افراد بالای ۱۸ که در مناطق خاصی زندگی می‌کنند، می‌توانند برنده شوند.

 

۵٫ انتخاب برنده مسابقه با بیشترین بازدید (view)
می‌توانید از طریق فالووران خود بخواهید با آپلود محتوای ویدیویی خودشان در صفحه اینستاگرام خودشان با استفاده از هشتگ های مختص مسابقه شما و همچنین تگ کردن شما، وارد مسابقه اینستاگرام شما شوند. یا می‌توانید از افراد بخواهید ویدیوهای خود را در صفحه فرود بارگذاری کنند.

پس از مسابقه، همه ورودی‌های ویدیو را مرور کرده و تعداد بازدید آنها را مشاهده کنید. در صورت تمایل، اگر دو یا چند ویدئو دارای تعداد بازدید بسیار مشابه بود، می‌توانید از تعداد لایکی که ویدیوها دریافت کرده‌اند برای انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام استفاده کنید.

پس از مسابقه، می‌توانید ویدئوها با بیشترین نرخ بازدید را در صفحه اینستاگرام خود پست کنید یا آنها را در وب‌سایت خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان شما ببینند که مشتریان یا فالووران شما برند شما را دوست دارند.

 

۶٫ برنده اینستاگرام خود را با ترکیبی از روش‌ها انتخاب کنید
اگر مایل هستید هیجان بیشتری به مسابقه خود اضافه کنید، می‌توانید از دو یا سه روش برای انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خود استفاده کنید. می‌توانید این کار را به‌صورت مرحله‌ای انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، مسابقه اینستاگرام شما می‌تواند دو سری روش برای انتخاب برنده داشته باشد. دور اول می‌تواند پنج ورودی برتر با بیشترین لایک یا آرا را انتخاب کند. سپس در دور دوم، هیئت‌داوران شما می‌توانند از میان بهترین ورودی‌ها، برنده را انتخاب کنند.

 

 

اقدامات بعد از انتخاب برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خود
اکنون که برنده مسابقه اینستاگرام خود را انتخاب کرده‌اید، وقت آن رسیده است که همه فالووران جدید اینستاگرام خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

در ادامه چند روش مفید برای پیگیری بعد از مسابقه اینستاگرام شما آورده شده است:

 

۱) برنده قرعه کشی مسابقه اینستاگرام خود را نشان دهید
پس از انتخاب، برنده (ها) زودتر از طریق ایمیل یا دایرکت به آنها اطلاع دهید، می‌توانید آنها را منشن کنید، تگ کنید و محتوای تولیدشده آنها برای مسابقه را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. نمایش برنده خود در صفحه اینستاگرام شما مهم است زیرا برنده شما از مخاطبان شماست. نحوه برخورد با آنها به جامعه شما نشان می‌دهد که نسبت به مخاطبان خود چه احساسی دارید. بنابراین مقداری عشق به آنها نشان دهید!